-
Ravintolapalvelut sisältävät ruoan valmistuksen lisäksi asiakaspalvelun, tilojen ylläpidon ja usein myös juomatarjoilun.
-
Laatuvaatimukset koskevat niin raaka-aineita kuin palvelua ja tilojen hygieniaa.
-
Ravintolat panostavat usein sesongin raaka-aineisiin tarjotakseen tuoreita makuja.
-
Palvelunopeus on tärkeä osa asiakastyytyväisyyttä.
-
Asiakaspalaute ohjaa monia ravintoloita kehittämään toimintaansa.
-
Kasvava osa ravintoloista huomioi erityisruokavaliot ja allergiat.
-
Ravintolapalvelut voivat vaihdella pienestä kahvilasta suureen ruokaravintolaan.
-
Ravintolat hyödyntävät usein paikallisia raaka-aineita.
-
Tila- ja tunnelma vaikuttavat merkittävästi asiakaskokemukseen.
-
Hygienia- ja turvallisuusvaatimukset ovat tarkasti säädeltyjä.